pátek 7. června 2019

Cesta ke slávě - recenze

Cesta ke slávě - recenze

Zdravím,
jak už jsem psala v předchozím článku, pořídila jsem si nedávno dva nové datadisky k The Sims 4 a jedním z nich je právě "Cesta ke slávě". Na první pohled se mi rozzářili oči. Při shlédnutí upoutávky na toto rozšíření mě fascinovala kariéra herce a hlavně status celebrity.

"Staří hráči" The Sims si jistě všimli, že datadisky se v jednotlivých sériích her The Sims opakují - př. The Sims 2 Noční život → The Sims 3 Po setmění → The Sims 4 Život ve městě a Cesta ke slávě a taky Get together. V domnění, že Cesta ke slávě bude něco podobného jako Po setmění jsem se na nový datadisk opravdu moc těšila, no a tak je to se mnou vždy. Když se na něco moc těším, přichází zklamání..

V novém rozšíření jsem se těšila na to, jak si budu se slavnou Siminkou chodit po barech, dělat tam trapasy (např milování se ve výtahu jak to bylo v The Sims 3) a následně sledovat znechucené Simíky kolem, číst zprávy o své špatné pověsti. Těšila jsem se na noční bary a cluby, ve kterých se neustále tančí - The Sims 3 tančení na stole.. Jenomže tvůrci nám tyto interakce rozdělili do jiných dodatků - tančení, clubařská zábava, milování se v šatníku nám nabízí dodatek Get together, ale takový pořádný "dance club" s šatníkem na víte co, je tam bohužel jen jeden a to ve městě Windenburg. Rozšíření "Cesta ke slávě" nabízí opravdu "jen" cestu ke slávě. A to mě celkem šokovalo vzhledem k tomu co jsem čekala a k tomu co bylo naznačeno v oficiálním videu.

Každopádně je to asi o zvyku. Kdybych to měla porovnat s trojkou, byla v tomto směru rozhodně otevřenější a šílenější než čtverka. Mohli jste se podstatě opít z drinku, nebo tam zmanipulovat a kousnout když jste byl upír, milovat se ve vířivce, šířili se o vás drby ani jste za to třeba nemohli.. Tohle mi v TS4 a nových dodatcích opravdu chybí. Každopádně je to asi na nás abychom si hru udělali šílenější ne? Postavit pár dalších clubů a umístit tam více šatníků.. :D

Takový byl asi můj první dojem z hraní. Posuneme se k detailnějšímu hodnocení a to přímo v průěbu hraní s mojí novou Siminkou..

Hned jako první, jsem chtěla Siminku ubytovat v novém městě Del Sol Valley, které se vám zpřístupní s dodatkem Cesta ke slávě. Jako první mě teda fakt zklamalo, že máte k dispozici jen jeden pozemek, který si koupíte do 20 000 Simoleonů (základní částka pro novou rodinu) a jedna nezastavěná parcela, což je celkem málo. Ale jinak je město opravdu krásné. Jsou zde hlavně velké Vily v městském centru Pinnacles na okraji města. Zde máte nádherný pohled na město a západ slunce.



Po ubytování Siminky jsem se vrhla na výběr její kariéry a rozhodla jsem se jí dát na dráhu herečky. Chtěla jsem z ní udělat opravdovou celebritu, ale to jsem nečekala, že nám to tvůrci udělají tak těžké. Řeknu Vám teda, nebýt cheatů, tak u hry sedím do teď abych vám sem napsala alespoň nějaký postup v její stoupající popularitě. Ale k tomu až později. Nejprve herecká kariéra..

Jako první si musíte najít vhodnou nabídku na konkurz. Proč vhodnou? - Každý konkurz vyžaduje určitou úroveň nějaké dovednosti, tudíž se váš Simík bude mít pořád co učit, protože by mě nikdy nenapadlo, co kutilství má třeba společného s herectvím.. Konkurz vám dají na určitý termín a do té doby se máte možnost tu danou dovednost ještě naučit.

Po konkurzu máte další čekání a to přímo na herecké vystoupení, které už máte možnost aktivně ovládat. Váš Simík se dostane do budovy natáčení, kde plníte úkoly podle manuálu - líčení, oblékání do kostýmu, výběr interakce na jevišti..



Než se propracujete na nějaký vyšší post v kariéře herce, celkem to trvá, k vůli těm konkurzům a následným představením na které čekáte, ale jinak mě to velice baví. A abych nezapomněla, tato kariéra vás také dokáže lépe proslavit, jelikož za ni dostáváte body slávy díky kterým se pak buduje vaše popularita. Takže toto povolání určitě doporučuji!

Když už jsme u té popularity.. Tak na tohle potřebujete opravdu silné nervy. Jak už jsem vám zde psala, bez cheatů bych se dlouho, ale fakt dlouho nikam nepohnula. Váš Simík musí doslova potit krev na ulici a zpívat, streamovat videa, aktualizovat profil na Simstagu nebo prodávat podpisy od jiných celebrit a to podstatě neustále. V lekci vám sice napíšou, že když se seznámíte s celebritou je to cesta ke slávě, ale není to tak úplně pravda. "Normální" Simík se s celebritou podstatě nemá šanci seznámit, protože v nabídce interakcí po kliknutí na celebritu vám to dovolí pouze po ní chtít podpis, selfie atd. nebo ji zkusit pozdravit. Pokud je to hodně známá celebrita a vy teprve začínáte, tak je to bez šance.. Až pak stoupáte v popularitě, celebritu můžete pozdravit a díky tomu se vám odemknou další interakce, ale není to žádná sláva. Když ji máte třeba v přátelích na kartě u Simíka, nemůžete ji ani zavolat, pozvat někam nic. To můžete až s ní chodíte, ale to je taky hodně těžký :D


No ale když se přes ten začátek nějak probojujete, začne vás to opravdu bavit. Paparazzi se kolem vás budou strkat, fanoušci omdlévat po pohledu na vás, budete dávat autogramy a pózovat na fotky. Vaše popularita poroste tzn. dostáváte body slávy za které si pak můžete kupovat odměny,  které vám hru zjednoduší. Budujete si svou pověst svými činy ve hře - když třeba darujete na charitu, vaše pověst se zlepšuje. (Pořád ale nemůžu přijít na ty románky v šatníku, nikoho to prostě nezajímá.., nechápu :D)


Ještě bych zde chtěla zmínit jednu vychytávku, která mě osobně velice nadchla. Jedná se podstatě o postel.. nebo spíš lítající rakev? Tvůrci to pojmenovali "spací kokon". Je sice o pár tisíc Simoleonů dražší než normální postel, ale tato věcička vám zajistí mnohem více, než klidný spánek (a tohle mě překvapilo) → a kvalitní sex. Tento kokon vám i umožní se doslova vyspat do nálady jakou si přejete - to znamená že pokud na ovládacím panelu kokonu zvolíte, že chcete energické sny máte je mít. Je jich celkem 8, které si můžete zvolit - energické, inspirované, odpočinkové, sebevědomé, soustředěné, výukové a zábavné sny. No já myslím že perfektní postel.


Tak abych to hodnocení spravedlivě uzavřela bez zbytečných komentářů. Zde můj individuální seznam kladů a záporů na tomto dodatku.

Klady

  • status celebrity
    • manipulace s fanoušky (vyvolat nadšení, nechat je omdlít..)
    • aura kolem Simíka
    • paparazzi si vás neustále fotí a sledují vás
    • odměny za status celebrity (kupujete si je za body slávy)
    • autogramy a selfie
    • reputace
  • krásné bytové vybavení
  • kariéra herce
  • spací kokony
  • nové koníčky a interakce
    • dovednost produkce médií
  • pěkné vlasy a oblečení
  • nové vlastnosti pozemku
    • nejoblíbenější podnik ve městě
    • podnik na vzestupu
    • domov celebrit

Zápory

  • status celebrity
    • paparazzi jsou fakt všude
    • všichni Simíci za vámi pořád chodí a fotí si vás
  • je těžké a zdlouhavé stát se celebritou
  • v Sol Del Valley je málo pozemků a rodin
  • kariéra herce je taky zdlouhavá, ale baví mě to
Přeji krásný den,
Miranda💜

1 komentář:

  1. S recenzí v zásadě souhlasím. Co mě hodně překvapily byly nové prvky, které ve hře přibyly. Hlavně jsem celou dobu myslela, že tam budou jen nové scénáře, ale přibylo i poměrně dost předmětů. Dokonce i podlahy a další stavební prvky. Skoro bych řekla, že jsem tam viděla i podlahy Gerflor, kterou máme doma. Tak to mě docela překvapilo a vlastně i trochu potěšilo. :)

    OdpovědětVymazat